Testvér-települési programok és együttműködések – Újkígyós város weboldala

Testvér-települési programok és együttműködések

Újkígyós Város Önkormányzata TTP-KP-1-2021/1-000001azonosító számmal, Szépvíz – Újkígyós címmel 1 999 400 Ft támogatást nyert a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. – Testvér-települési programok és együttműködések (2021.) pályázati kiírásra benyújtott támogatási kérelmével.

2022. június 23-án, hajnali 5 órakor indult a 40 fős csoport Erdélybe. Csoport tagjait az önkormányzat dolgozói és házastársaik, intézmény dolgozók és házastársaik, képviselők és házastársaik és a helyi (önkormányzatot segítő) vállalkozók alkották.

Utunk során megtekintettük a Király-hágó csodálatos panorámáját; Tordai sóbányát; Székelyszentlélek – Gordon tető – Jézus szíve kilátót. Ellátogattunk a Csíkszépvízi Polgármesteri Hivatalba és beszélgettünk a testvértelepülés önkormányzat dolgozóival, megvitattuk a hivatal ügyes – bajos dolgait.

Megnéztük Csíkszépvíz nevezetes épületeit, pénz és tárgybeli adományt vittünk, felmásztunk Gyimesbükk árnyas várromjához és megtekintettük a meredek hegyoldalon elhelyezkedő kopjafasort.

Boboztunk a SkiGyimes bob pályán.

Látogatást tettünk a Csiki Sörgyárba, túráztunk a Szent Anna tónál; találkoztunk medvékkel (!), az egyik békésen üldögélt az út szélén hűsölve, a másik a kövesúton „sétálgatott”.

Rövid imádsággal hálát mondtunk a Csíksomlyói Kegytemplomban. Láttuk Szejkefürdőn kialakított Mini Erdély Parkot. Segesvár ódon falai között sétáltunk, fagyiztunk. Várakoztunk az autópálya árkában, amíg ügyes kezek és okos fejek a lerobbant autóbuszunk javításán fáradoztak, ☹; 😊 így távolból láttuk Déva várát.

Gyorsan, szinte észrevétlenül telt el a támogatás által biztosított 4 nap, csapatunk vasárnap a késő délutáni órákban élményekkel gazdagon visszaérkezett Újkígyósra.

Susán Éva
pályázati referens

Kapcsolódó hírek

Kövessen minket a Facebookon is!