Megvalósíthatósági tanulmány az M44 gyorsforgalmi útért

2013. május 09.

A Békés Megyei Önkormányzat május 8-án aláírta a 47-es és a 46-os sz. főút település elkerülő szakaszai, az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsabát és Gyulát délről elkerülő szakasza tárgyú Megvalósíthatósági Tanulmány szerződését a közbeszerzésen nyertes konzorcium vezetőivel.

Még 2011 szeptemberében írta alá a megyei önkormányzat azt a támogatási szerződést, mely lehetővé teszi, hogy az M44-es gyorsforgalmi út Békés megyei, illetve a becsatlakozó 47-es és 46-os sz. főút településeket elkerülő szakaszaira megvalósíthatósági tanulmányt készítsen. Mivel minden útfejlesztés három szakaszból áll – el kell készíteni a megvalósíthatósági tanulmányt, le kell folytatni a tervezést, majd meg kell valósítani a kivitelezést – ezért a megyei önkormányzat korábbi kezdeményezésének megfelelően magára vállalja a fejlesztéshez szükséges első lépés megtételét. Farkas Zoltán a Békés Megyei Közgyűlés elnöke az ünnepélyes aláíráson elmondta, a projekt azért is fontos, mert a korábbi elképzelések alapján az M44-es gyorsforgalmi út csak a megye egy részét fedte volna le, ám a projekt által az M44 Békés megyei nyomvonalának pontosításával a határig tervezteti meg az utat, így javítja a szomszédos Románia elérhetőségét. Jelenleg mind az országos, mind a megyei területrendezési tervekben délről kerüli el Békéscsabát és Gyulát a gyorsforgalmi út, de ez a mostani tanulmány alapján akár módosulhat is!

Az ünnepélyes aláíráson a Békés Megyei Önkormányzat részéről Farkas Zoltán elnök, Kónya István alelnök és Dr. Bacsa Vendel megyei jegyző voltak jelen, míg a konzorcium tagjai közül Major Zoltán a RODEN Mérnöki Iroda Kft. ügyvezető igazgatója, Adrovitz Miklós a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. ügyvezető igazgatója, Vass Gábor az UTIBER Közúti Beruházó Kft. tervezési igazgatója és Dr. Tóth László a NOX Beruházó és Fővállalkozó Zrt. vezérigazgatója írták alá a szerződés példányait.

Major Zoltán a RODEN Kft. ügyvezetője elmondta, hogy cége 22 éve éppen Békés megyében kezdte pályafutását, többek között a Békéscsaba-Gyula közötti négy sávos út tervezésével. Azóta az országban szinte valamennyi nagy útfejlesztés tervezésénél közreműködtek, így az M6, M4 és az M7-es autópályáknál, de nevükhöz fűződik a Kőröshegyi Völgyhíd tervezése is.

A pályázat megvalósításához a Békés Megyei Önkormányzat KÖZOP forrásból 387,5 millió forintot nyert el, a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésre a szerződés aláírástól számítva kilenc hónap áll rendelkezésre.

Kapcsolódó hírek

Kövessen minket a Facebookon is!
Facebook Pagelike Widget
Következik
  • Nincs esemény
  • Naptár
    hét
    ked
    sze
    csü
    pén
    szo
    vas
    h
    k
    s
    c
    p
    s
    v
    28
    29
    30
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    1
    Megszakítás