A szervezeti struktúra – Újkígyós – Újkígyós város weboldala

A szervezeti struktúra – Újkígyós

Titkársági főelőadó

  • polgármester programjának szervezése, koordinálása,
  • a polgármester tevékenységével, programjával, városi eseményekkel összefüggő adminisztrációs feladatok ellátása,
  • kapcsolattartás magánszemélyekkel, cégekkel, szervezetekkel, egyesületekkel,
  • protokoll feladatok ellátása,
  • városstratégiai kérdésekben a polgármesteri döntés előkészítésének segítése,
  • képviselő-testületi anyagok előkészítése, rendszerezése, kiküldése, jegyzőkönyvek elkészítése, továbbítása a kormányhivatalnak,
  • bizottsági ülések szervezése, szükséges anyagok előkészítése, rendszerezése, kiküldése, jegyzőkönyvek készítése, továbbítása a kormányhivatalnak,
  • határozatok, rendeletek kiküldése az érintett személyeknek,
  • nemzetiségi testületi ülések szervezése, anyagainak előkészítése, kiküldése, jegyzőkönyvek elkészítése, továbbítása a kormányhivatalnak,
  • Csabaszabadi Községben képviselő testületi ülések előkészítése, jegyzőkönyvek kiküldése, továbbítása a kormányhivatalnak,
  • Csabaszabadi nemzetiségi ülések előkészítése, jegyzőkönyvek készítése,
  • szoros kapcsolatot tart a polgármesteri hivatal belső szervezeti egységeivel, az önkormányzati intézményekkel és gazdasági társaságokkal,
  • vezetői értekezletek szervezése,
  • honlapra információk elküldése,
  • Választási eljárással kapcsolatos ügyviteli és technikai feladatok ellátása.
  • kapcsolattartás a médiákkal (sajtó, televízió, rádió),
  • lapszemlék, sajtó összefoglalók készítése,

 

Műszaki csoport feladata

  • területfejlesztési, városépítési-, rendezési stratégiai programok, tervek kidolgozása, képviselő-testület elé terjesztése,
  • rendezési tervek készíttetése, azok módosításáról, karbantartásáról való gondoskodás, az azokkal összefüggő nyilvántartás naprakész vezetése,
  • szakmailag véleményezi az önkormányzati és külső beruházásokat az előkészítés szakaszában,
  • a műemlékvédelem helyi értékeinek képviselete,
  • az épített és természeti környezet védelme, a helyi értékvédelem elősegítése,
  • egyedi építéshatósági engedélyezési eljárásokban szakvélemény készítése,
  • egyedi közterület-használati eljárásokban szakvélemény készítése,
  • egyéb hatósági egyeztetési feladatok,
  • vagyonhasznosítási, városfejlesztési ügyekben szakvélemény készítése,
  • városfejlesztéssel foglalkozó, vagy azt érintő civil szervezetekkel való kapcsolattartás,
  • közreműködik a közlekedési koncepció kidolgozásában,
  • településképi véleményezési eljárás jogszabályi feltételei megteremtésének előkészítése, végrehajtásban való részvétel,
  • közterületek elnevezésével, emléktáblák elhelyezésével, emlékművek, illetve szobrok állításával kapcsolatos felvetések kidolgozása, előterjesztések előkészítése,
  • a helyi építészeti értékek nyilvántartásba vétele,
  • A kormány által meghirdetett fásítási elképzeléssel összhangban a Újkígyós városban elindított program (minden újszülött tiszteletére egy facsemetét ültetnek) koordinálása, emellett az egyéb faültetési és városzöldítési feladatok felügyelete

 

Piacfelügyelet

  • heti piacok, vásárok bonyolítása, szervezési feladatok,
  • piac rendjének fenntartása, piacrendészeti feladatok ellátása, ellenőrzése,
  • nyilvános WC üzemeltetése.

 

Alpolgármester irányítása alá tartozó feladatok

  1. Újkígyós város fejlesztéseinek és beruházásainak felügyelete, új fejlesztési lehetőségek, pályázati források felkutatása.
  2. Újkígyós Város Önkormányzata által fenntartott intézmények működésének felügyelete, az intézményvezetőkkel való napi kapcsolattartás.
  3. A város kulturális intézményeinek felügyelete, a városi nagyrendezvények koordinálása.
  4. A közterületek karbantartásának felügyelete
  5. Testvérvárosi településekkel való kapcsolattartás, közös programok szervezése.

 

  • Jegyző és aljegyző irányítása alá tartozó munkatársak 

 

A közvetlen jegyzői és aljegyzői vezetés alatt álló feladatok

Képviselő-testület és a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos és egyéb szervezési feladatok:

  • a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatos előkészítő, szervező, végrehajtó feladatok, ügyviteli teendők ellátása,
  • a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések előzetes jogi kontrollja,
  • önkormányzati rendelet-tervezetek előkészítése,
  • lejárt határidejű határozatokkal kapcsolatos testületi előterjesztések elkészítése, a kapcsolódó szervezési feladatok lebonyolítása,
  • a belső szervezeti egységek közötti koordinációs feladatok ellátása,
  • a képviselők és bizottsági tagok információval való ellátása. A munkához szükséges információk honlapon, illetve belső hálózaton való elhelyezése,
  • belső törvényességi ellenőrzés koordinálása, ellátása,
  • a polgármesteri hivatal dolgozói és a képviselő-testület, vagy azok tagjai részéről felmerülő jogi szakértelmet igénylő ügy megoldásában közreműködés, jogi tanácsadás nyújtása a képviselő-testület, a bizottságok, tisztségviselők, a jegyző és a hivatal belső szervezeti egységei részére, ennek keretében segítségnyújtás a jogszabályok értelmezéséhez,
  • a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos előkészítő, szervező, végrehajtói feladatok, ügyviteli teendők ellátása,
  • a bizottságok titkári teendőinek ellátása, a bizottság tájékoztatása az általa nyújtott támogatások elszámolásáról,
  • belső szabályzatok nyilvántartása, aktualizálása a szakmai osztályok közreműködésével,
  • az intézmények és gazdasági társaságok működési szabályzatainak, valamint az alapító okiratok, társasági szerződések nyilvántartása,
  • a határozatok, rendeletek nyilvántartása, közzétételükkel, kihirdetésükkel kapcsolatos teendők ellátása, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt rendeletek elkészítése,
  • másodfokú önkormányzati hatósági ügyek képviselő-testületi döntésre való előkészítése,
  • kistérségi társulási tanáccsal kapcsolatos feladatok ellátása,
  • panaszos ügyek, közérdekű bejelentések intézése,
  • az alpolgármesteri és a jegyzői titkárságokon az ügyviteli, adminisztrációs, szervezési és koordinációs feladatatok ellátásában közreműködés.
  • Birtokvédelem, panaszkezelés
  • Választási eljárással kapcsolatos ügyviteli és technikai feladatok ellátása
  •  Népszámlálás 

Adatvédelmi feladatok ellátása

  1. közérdekű adatok nyilvánosságra hozatala,
  2. közérdekű adatok megismerésére vonatkozó igénylések teljesítése,
  3. adatigénylések nyilvántartásának vezetése.

Jogi feladatok:

  • szerződéstervezetek készítése,
  • közbeszerzési szerződések kontrollja,
  • közalapítványokkal kapcsolatos feladatok ellátása, beszámolóik elkészítésének koordinálása,
  • gazdasági társaságok létesítő okiratainak módosításával és képviselő-testületi előterjesztéseivel kapcsolatos feladatok ellátása,
  • jogszabályi tájékoztató készítése a vezetők részére, valamint a képviselő-testület elé,
  • a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések előzetes jogi kontrollja,
  • az önkormányzat és a polgármesteri hivatal által kötendő szerződések előzetes jogi kontrollálása,
  • testületi előterjesztések készítése, koordinálása.

Munkaügyi feladatok:

  • a képviselő-testület által kinevezett magasabb vezetők, a gazdasági társaságok ügyvezetői, a polgármester, az alpolgármester és a hivatali köztisztviselők személyi anyagának kezelése, karbantartása,
  • a közszolgálati alap- és központi nyilvántartás naprakész vezetése, aktualizálása,
  • pályáztatással, álláshirdetéssel kapcsolatos feladatok ellátása,
  • a munkaköréhez kapcsolódó előterjesztések készítése, a bizottsági ülésen és szükség szerint a képviselő-testületi ülésen részvétel, a döntések végrehajtása,
  • kinevezés, illetményváltozás, jubileumi jutalom, minősítés, átsorolás, munkaviszony megszűnés előkészítése és lebonyolítása,
  • eseti továbbképzésekkel, közigazgatási- és ügykezelői alapvizsgával, közigazgatási szakvizsgával kapcsolatos feladatok ellátása,
  • a köztisztviselők lakástámogatásáról szóló helyi rendeletben és szabályzatban foglaltak határidőn belüli végrehajtása,
  • személyi adatváltozások átvezetése az alapnyilvántartásban és a személyi anyagban, továbbítása a MÁK felé,
  • nyugdíjazás, GYED, GYES, fizetés nélküli szabadság kérelmekből adódó feladatok ellátása,
  • a polgármester, az alpolgármesterek, valamint a hivatal dolgozóinak szabadság nyilvántartása, éves szabadságolási terv elkészítése,
  • megbízási szerződések készítése,
  • a hivatalban szakmai gyakorlatot töltő hallgatók munkájának koordinálása,
  • a Munka Törvénykönyve, a Kttv. és a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényből adódó feladatok ellátása,
  • a személyzeti iratok elkülönített iktatása, irattározása,
  • a hivatal köztisztviselőinek vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségével járó feladatok ellátása,
  • a hivatal nyugdíjasaival kapcsolatos referensi feladatok ellátása,
  • esélyegyenlőségi referensi feladatok ellátása, 

 

Pénzügyi Osztály

Pénzügyi Osztály feladat- és hatásköre

Adóügyi feladatok

  • Kommunális adó és az iparűzési adó kivetésével, a befizetések fogadásával, beszedésével, felderítésével és nyilvántartásával, a túlfizetések visszautalásával kapcsolatos ügyintézés,
  • részletfizetés, adómérséklés engedélyezése,
  • méltányossági kérelmekkel kapcsolatos eljárás,
  • az adózással kapcsolatos bizonyítványok és igazolások (adó- és értékbizonyítvány, vagyoni igazolás, adóigazolás), költségmentességi hatósági bizonyítvány kiadása, információszolgáltatás,
  • adók módjára behajtandó köztartozások beszedése, nyilvántartása, utalása,
  • végrehajtási, behajtási cselekmények foganatosítása,
  • adóellenőrzések lefolytatása

Költségvetési és beszámolási feladatok

  • Az önkormányzati költségvetés tervezetének, továbbá a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elkészítése,
  • a költségvetési szervek pénzellátásával kapcsolatos feladatok intézése (az önkormányzati költségvetési rendelet alapján),
  • a hitelfelvétellel, banki szolgáltatások igénybevételével összefüggő feladatok ellátása,
  • a negyedéves, féléves, háromnegyed éves és éves adatszolgáltatás teljesítése az állam-háztartás igényeinek megfelelően,
  • a költségvetési előirányzatok változásának figyelemmel kísérése, az előirányzatok módosítására irányuló javaslatok elkészítése, döntés után annak dokumentálása,
  • a bankszámlán ideiglenesen szabaddá váló pénzeszközök lekötéséről történő gondoskodás a polgármesterrel történt egyeztetést követően,
  • a fizetőképesség megtartásáról való gondoskodás,
  • a házipénztárral kapcsolatos teendők ellátása,
  • a gazdálkodással, a tulajdonnal és a bizonylati renddel kapcsolatos feladatok ellátása, együttműködés az intézményekkel,
  • az operatív gazdálkodási feladatok szervezése és végrehajtása,
  • a beruházásokkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése (elszámolások, statisztikai jelentések),
  • a beruházási szabályzat alapján a befejeződött beruházások aktiválása,
  • az értékpapírok, hitelek, kezességvállalások analitikus nyilvántartása,
  • a beszámoló valódiságát biztosító és igazoló nyilvántartások vezetése,
  • intézmények pénzügyi-gazdasági felügyelete,
  • a költségvetés módosításával kapcsolatos feladatok ellátása,
  • az önállóan működő intézmények, és a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodási feladatainak ellátása, külön megállapodásban szabályozott módon,
  • a polgármesteri hivatal és az önkormányzat leltározásával összefüggő feladatok ellátása, pénzügyi kiértékelés,
  • kis értékű tárgyi eszközök nyilvántartása, kezelése,
  • analitikus vagyonnyilvántartás vezetése,
  • bérszámfejtéssel kapcsolatos iratok határidőn belüli továbbítása a MÁK felé,
  • járulékfizetés alapjának igazolása,
  • az osztály feladatköréhez kapcsolódó statisztikai jelentések elkészítése.

Vagyongazdálkodási és intézménygazdálkodási tevékenység

  • a városháza épületének és az önkormányzat panziójának üzemeltetése,
  • a polgármesteri hivatal gépjárműveinek üzemeltetése,
  • a Park Étterem és Közétkeztetési konyha működtetése,
  • a portaszolgálat, a karbantartó és a takarító munkák ellenőrzése,
  • a képviselő-testületi és a bizottsági ülések, egyéb rendezvények technikai feltételeinek biztosítása,
  • az üzemeltetéssel kapcsolatos ügyviteli, karbantartási feladatok végrehajtása, kis értékű tárgyi eszközök beszerzése, a kifizetések teljesítése és elszámolása,
  • az önkormányzat és intézményeinél felmerülő vagyonbiztosítási ügyek intézése,
  • szigorú számadású nyomtatványok beszerzése, készletezése, nyilvántartása,
  • a polgármesteri hivatal tulajdonában lévő tárgyi eszközök selejtezése, leltározásban való közreműködés,
  • bélyegzők nyilvántartásának vezetése,
  • a telefonközpont és a telefonkészülékek üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátása,
  • munkahelyi étkeztetéssel kapcsolatos ügyviteli feladatok ellátása: élelmiszerutalványok beszerzése, nyilvántartása, kiadása,
  • az önkormányzati vagyonnyilvántartás és vagyonkataszter vezetése,

 

  • önkormányzati tulajdonnal érintett gazdasági társaságok közgyűlésén, taggyűlésén való önkormányzati képviselet ellátása meghatalmazás esetén,
  • elkészíti az önkormányzat középtávú, valamint éves vagyongazdálkodási koncepcióját és figyelemmel kíséri annak realizálását,
  • előkészíti a képviselő-testületi, és bizottsági hatáskörbe tartozó vagyonhasznosítást,
  • elemzi az ingatlanvagyon változásának tendenciáit,
  • közreműködik a szerződések előkészítésében,
  • lakásbérleti kérelmek fogadása, nyilvántartása, a kérelmezők tájékoztatása, előterjesztések elkészítése döntésre,
  • befektetők számára kiajánlások, projektek készítése, közreműködés megvalósíthatósági tanulmányok készítésében, az azokhoz kapcsolódó adatok szolgáltatásában és elemzésében,
  • kapcsolattartás befektetőkkel, a velük történő tárgyalások, együttműködések megszervezése.
  • Közfoglalkoztatás felügyelete, mezőgazdasági program felügyelete, pénzügyi elszámolása.
  • Piacfelügyelet   – 
    1. heti piacok, vásárok bonyolítása, szervezési feladatok,
    2. piac rendjének fenntartása, piacrendészeti feladatok ellátása, ellenőrzése,
    3. gombaszakértői tevékenység biztosítása,
    4. nyilvános WC üzemeltetése.

 

Mezőőri szolgálat 

  • Közreműködés állategészségügyi, állattartási és ebrendészeti feladatok ellátásában,

 

  • intézkedés vagy intézkedés kezdeményezése, a feladatkörébe tartozó jogszabálysértő tény, tevékenység, mulasztás észlelése vagy tudomására jutása esetén,
  • mezőőri szolgálat feladatainak koordinálása, ellenőrzése, mezőőri támogatás igénylése,

 

  • Igazgatási Osztály 

Igazgatási Osztály feladat- és hatásköre

Általános igazgatás

  • anyakönyvvezetői feladatok ellátása, állampolgársági esküvel kapcsolatos feladatok intézése,
  • teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele,
  • hagyatéki ügyek intézése,
  • gondnoksági és egyéb gyámhatósági ügyekben leltár felvétele,
  • személyi adat- és lakcímnyilvántartással kapcsolatos jegyzői feladatok,
  • hatósági bizonyítványok, igazolványok kiadása,
  • feladatai körében a hatósági ellenőrzési feladatok ellátása, ellenőrzésekben való részvétel,

 

  • kereskedelmi célú szálláshely-engedélyezési, nyilvántartási feladatok ellátása,
  • nem kereskedelmi célú szálláshelyek nyilvántartásának kezelése,
  • üzletek működésével kapcsolatos hatósági ügyek ellátása,
  • telepengedélyezés, bejelentés köteles ipari tevékenységek folytatásával kapcsolatos hatósági nyilvántartási feladatok,
  • zenés, táncos rendezvényre vonatkozó engedélyek kiadása, nyilvántartásba vétel,
  • eltérő nyitva-tartás iránti engedélyek kiadása,
  • statisztikai adatszolgáltatás.

Iktatás

  • iktatás, irattározás, selejtezés feladatainak intézése,
  • postázás, kézbesítés.

 

  • első lakáshoz jutók támogatása,
  • települési létfenntartási támogatás
  • települési ápolási támogatás
  • települési lakásfenntartási támogatás,
  • köztemetés,
  • szociálpolitikai támogatásokhoz igazolások kiadása,
  • védendő fogyasztókkal kapcsolatos feladatok.

 

gyámhivatali, bírósági felkérésre környezettanulmány készítése.

 

Közfoglalkoztatás, közérdekű munka

  • a közfoglalkoztatás adminisztrációja, létszámszükségletének biztosítása,
  • támogatási kérelmek igénylése és elszámolása,
  • napi létszámalakulás vezetése,
  • a közfoglalkoztatási jogviszonnyal kapcsolatos változások rögzítése a KIRA rendszerben,
  • kapcsolattartás a Békés Megyei Kormányhivatal Békési Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztályával,
  • kapcsolattartás az Önkormányzat Intézményeivel a közfoglalkoztatási létszám meghatározása ügyében,
  • közérdekű munka koordinálása
  • Műszaki Osztály 

Műszaki Osztály feladat- és hatásköre

  • Beruházás,

önkormányzati beruházások előkészítése,

  • a beruházási szabályzat alapján a befejeződött beruházások üzembe helyezése,
  • közreműködik a közműtársulások szervezésében a jelentősebb lakossági hozzájárulásból megvalósuló beruházások esetében, és ellátja az ezzel kapcsolatos feladatokat,
  • irányítja, felügyeli az önkormányzati beruházási, felújítási munkálatokat és segíti az intézmények ez irányú munkáját,
  • a beruházások tekintetében műszaki ellenőrzést végez, és végeztet, terveket készíttet,
  • az önkormányzati gazdasági társaságok építési – létesítési – beruházásai műszaki tartalmának véleményezése,
  • közbeszerzési feladatok ellátása, lebonyolítása,
  • pályázati projektek teljes körű lebonyolítása, utógondozása,
  • tőkebevonást megcélzó városi fejlesztési projektek készítése, annak koordinálása, önkormányzati vállalkozások létrehozásával kapcsolatos feladatok ellátása.

 

Környezetvédelmi feladatok

  • zajvédelem: a zaj- és rezgésvédelmi központi jogszabályok szerinti feladatok ellátása, valamint az ezekre vonatkozó helyi rendeletek végrehajtása,
  • parlagfű-mentesítés: a növényvédelmi rendelet, valamint a parlagfű visszaszorításáról szóló önkormányzati rendelet végrehajtása a belterület vonatkozásában,
  • részvétel a város parlagfű-térképének elkészítésében,
  • környezeti hatásvizsgálatokban szakhatóságként közreműködés,
  • közmeghallgatás szervezése és hirdetés kifüggesztése a környezet védelméről szóló törvényi előírás szerint,
  • a környezet védelméről szóló törvény szerinti önkormányzati hatósági feladatok ellátása,
  • a városi környezetvédelmi program elkészítésének és végrehajtásának koordinálása,
  • állattartással és hajtatásos növénytermesztéssel kapcsolatos jogszabályokból adódó feladatok ellátása,
  • a hulladékgazdálkodásról szóló jogszabályok szerinti feladatok ellátása,
  • a helyi hulladékgazdálkodási terv végrehajtásának ellenőrzése,
  • rágcsáló mentesítés és szúnyoggyérítés koordinálása,
  • fás szárú növényekkel kapcsolatos hatósági feladatok ellátása.

 



Kövessen minket a Facebookon is!
Facebook Pagelike Widget
Következik
  • Nincs esemény
Naptár
<< máj 2024 >>
hkscpsv
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Megszakítás