Több észrevétel érkezett Önkormányzatunkhoz, hogy a lakosság számára kivetett adónemek kapcsán, azok megfizetésére szolgáló készpénz átutalási megbízások (csekkek) kitöltése megkönnyítené a kötelezettség teljesítését elsősorban idős az adminisztrációval nehezen boldoguló lakók számára.
A kivetés során keletkező okirat mellé a fizetés lehetővé tétele érdekében a kiküldött küldeményben készpénz átutalási megbízást is mellékelünk. A csekkek gépi kitöltésére az adatbázist kezelő program egyik alkalmazásában nyílik lehetőség az erre a célra szolgáló speciális kapcsolású csekkszalag és hasonlóan speciális nyomtató használatával. Ezen nyomtatóeszköz nem áll önkormányzatunk rendelkezésére. A nyomtatástechnika hiányosságai miatt sok rontott csekk keletkezik. A csekkek beszerzése jelentős anyagi ráfordítást igényel.
Az adókötelezettség teljesítésére folyószámlán beszedési megbízással vagy átutalással is nyílik lehetőség. Átutalás esetén a csekk mellékelése feleslegessé válik. A féléves kötelezettség teljesítésére kiküldött kitöltött csekk esetén nem nyílna alkalom az adózó számára az egész évi összeg befizetésére, mivel a második félév kapcsán újabb csekket küldünk ki. Ezt csak a saját kezű kitöltéssel tudja megtenni.
Lehetőség nyílik esetlegesen kézi kitöltésre is azonban a nyomtatás, borítékolás jelenetős humánerőforrást igényel tekintettel arra is, hogy az adatbázis beszerzése és a jogszabályban a kézhezvételre biztosított idő között nagyon kevés idő marad a munka elvégzésére.
Természetesen személyes vagy egyéb kommunikációs csatornán eljuttatott megkeresésre munkatársaink biztosítják a csekkek hivatalban történő kitöltését az eddigi gyakorlatnak megfelelően.
Amennyiben lehetőségünk nyílik a gépi nyomtatás ésszerű technikai megoldására, abban az esetben természetesen alkalmazni fogjuk az adókötelezettség teljesítésének megkönnyítése érdekében.