2008. év végén, 2009. év elején több változás történt a Polgármesteri Hivatal személyi állományában.
Az adóügyi ügyintéző kollegánk, Ujfaluczki Jánosné egészségi állapotára tekintettel közszolgálati jogviszonyának megszüntetését kérte, mely alapján azt közös megegyezéssel, 2008. december hónap végén megszüntettük. Helyére – belső átcsoportosítás révén feladatkörének részben történő megtartásával (pályázati referens, földkifüggesztés, mezőőri járulékkal kapcsolatos ügyintézés) – Harangozó Nóra kolleganőnk került, aki a jövőben adóügyi ügyintézőként is közreműködik.
Hosszú évek megoldatlan problémáját sikerül orvosolni a kézbesítő-kisegítő munkakör betöltésével. A munkakörrel, az arra kiírt pályázat alapján, Kovács Zoltán munkatársunkat bíztuk meg, aki korábban közhasznú foglalkoztatottként, a munkaügyi központ támogatásával már rövid ideig ellátta a feladatot. A kiírt pályázatra két pályázat érkezett, Kovács Zoltán¬ korábbi munkájával megelégedve – nyerte el a pályázatban kiírt munkakört. A létesített közalkalmazotti jogviszony létszámkeret változást és így többletkiadást nem jelentett, hiszen azt a korábban nyugdíjba vonult kollega státuszának terhére létesítettük.
A korábbi években számos kísérletet tettünk a kézbesítés megoldására, azonban ezek a kísérletek, a kézbesített anyagok nagy mennyisége és az abba bevont nagyszámú dolgozó miatt, nem voltak sikeresek. Az Önkormányzati Értesítő folyamatos kihordása és a szilárd hulladék elszállítása kapcsán, a díjcsökkentés érdekében kötött megállapodás alapján, a számlák kézbesítése fokozottan indokolják a munkaerő alkalmazását, aki a posta bonyolítása mellett, a piaci helypénzek szedését és a mázsaházi mérlegelést is végzi.
Terveinknek megfelelően kialakítottuk a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati terét is. Annak hivatalos átadása még nem történt meg, de a tapasztalatszerzés érdekében már kísérleti jelleggel működtetjük.
Az ügyfélszolgálati pultban egy új kolleganőt alkalmazunk, aki emellett, a műszaki csoport tagjaként, ellátja a műszaki ügyintézői és az önkormányzati kommunikációs feladatokat is, mely feladatkör az önkormányzat és a média, valamint a civilszervezetekkel, más önkormányzatokkal és hatóságokkal való kapcsolattartás színvonalának emelését is célozta.
A kiírt pályázatra 21 pályázat érkezett, Gedó Gyöngyi újkígyósi lakost találtuk legalkalmasabbnak a munkakörre.
Az ügyfélkapu, reményeink szerint, segít az ügyfelek ügyeinek (az előadókkal összehangolt) intézésére, a felesleges várakozások és az információhiányból adódó anomáliák – szándékaink szerinti – megszüntetésére.
A Polgármesteri Hivatal személyi állománya folyamatosan változik, ezekre a változásokra a leggyakrabban az élet késztet bennünket. Azonban ilyenkor és más, tervezett esetekben is, a cél a hatékonyság, a szervezettség, a magas fokú munkavégzés és a gazdaságossági szempontok szem előtt tartása.
dr. Csatlós László
jegyző