Category: Hírek
Általános iskolai étkeztetés
Tisztelt Szülők!
Kérem Önöket, hogy a 2015/16-os tanév általános iskolai étkeztetéshez szükséges nyilatkozatokat 2015. augusztus 20-ig adják le! A nyilatkozat szükséges akkor is, ha a gyermeke/gyermekeik semmilyen kedvezményben nem részesülnek.
A nyilatkozat feltétele az étkezésnek!
Az előző tanévben leadott nyilatkozatokat és a bármilyen térítési kedvezményre jogosító igazolásokat újra le kell adni, mert azok nem érvényesek a 2015/2016-ös tanévre. Akkor sem, ha a jogosultság még érvényben van.
A nyilatkozatot kitöltve, aláírva, az Önkormányzati konyhára (Újkígyós Arany János u.43.) kell eljuttatni, mely elkérhető az általános iskola portáján, valamint letölthető az alábbi linken: Nyilatkozat
Schríffert Béla
élelmezésvezető
Hőségriadó
Ezúton tájékoztatjuk a tisztelt lakosságot, hogy az Országos Tisztifőorvos, az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése alapján, 2015. július 4. (szombat) 00:00 órától 2015. július 8. (szerda) 24:00 óráig III. fokú hőségriasztást adott ki. További információ a www.antsz.hu oldalon olvasható.
Tájékoztató gázvezetékek megsértéséről
Az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatal a Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Békéscsabai Katasztrófavédelmi Kirendeltségének 35410/1557-1/2015.ált számú megkeresésében megfogalmazott kérésnek eleget téve, az alábbiakról tájékoztatja a lakosságot:
Az elmúlt időszakban jelentős számban történtek megyénkben gázelosztó és -csatlakozó vezetékek megsértésével, átvágásával kapcsolatos káresemények, melyek magánterület vonatkozásában jellemzően tereprendezési, kertfenntartási munkák során keletkeztek.
Az előzőekben említett okokra visszavezethető káresemények megelőzése érdekében felhívjuk a lakosság figyelmét, hogy az ingatlanokon végzett épület-felújítási (különösen épületszigetelési, karbantartási munkák) és kertfenntartási tevékenységek során vegyék figyelembe a gázcsatlakozó és fogyasztói vezetékek elhelyezkedését is.
Varga Ferenc
műszaki csoportvezető
Környezettudatos hulladékkezelés otthonunkban
Az utóbbi években bekövetkezett jogszabály módosításoknak köszönhetően, jelentősen átalakult a szilárd hulladék elszállítására kialakult kötelező közszolgáltatás rendje. Bár a lakosság nem észlelt jelentős változásokat a hulladékszállítás rendjében, azonban időközben szolgáltatóváltás történt és az Önkormányzat folyamatos hatósági és üzleti tárgyalások eredményeként tudta biztosítani, hogy a szolgáltatás színvonalának megőrzése mellett stabilan, a lehető legkisebb költségen tudja a szolgáltatás folyamatosságát biztosítani.
Ennek és a rezsidíjak befagyasztásának köszönhetően, a lakossági árak évek óta nem változtak, a környező településekhez viszonyítva így alacsony szinten álltak be. Eddigiekben az Önkormányzatnak sem jelentett többletráfordítást a szolgáltatás annak ellenére, hogy jelentős többletköltségek jelentek meg a szektorban. Ezeket a többletköltségeket részben a szolgáltatók, részben az Önkormányzat helyett az állam fizette meg. Ezt a megyében egyedülálló módon sikerült elérni, hiszen máshol az önkormányzatok hozzájárulást fizettek a szolgáltató felé a lakossági díjak által nem fedezett kiadások fedezésére.
2015. május 1-től a jogszabályi kereteket figyelembe véve azonban nem tudjuk biztosítani az Önkormányzat tehermentesítését a szolgáltatás megszervezése kapcsán. Bár a lakosság az ún. hatósági díj bevezetéséig nem fizethet többet mint az eddigiekben, azonban az Önkormányzatnak ki kell fizetnie a lakossági díj és a tényleges díj közötti különbséget – az ún. lerakási díjat.
Ezt a jelentős, csaknem 2 millió forintos havi kiadást közpénzből kell finanszírozni. A lerakási díj azt jelenti, hogy a szolgáltatónak tonnánként jelenleg 3.000 Ft-ot kell a lerakó üzemeltetőjének a lerakóhelyre történő elhelyezés érdekében megfizetnie. Jól látható, hogy a díj alapja a súly, ezért különösen fontos, hogy minél kevesebb – oda nem való – hulladék kerüljön a hulladékgyűjtő edénybe.
Ennek érdekében kérjük a tisztelt lakosságot, hogy a gyűjtőedénybe csak és kizárólag az abban elhelyezhető hulladékot tegyen bele és igyekezzen a hulladékok elhelyezésére az egyéb legális formákat is igénybe venni, így a kéthetenkénti zöldhulladék elszállítást, a szelektív hulladékgyűjtőket, a lomtalanítást, az iskola papír- és vasgyűjtést – ahol az osztályok még pénzhez is juthatnak –, a komposztálást és a veszélyes hulladékgyűjtési akciót helyben! Kérjük, hogy a hulladékgyűjtő edénybe ne tegyenek bele építési törmeléket, azt az udvarukban gyűjtsék össze. Az inert hulladékok – építési törmelék – elhelyezését a volt szeméttelep rekultiváció befejezése után újra engedélyeztetni fogjuk, az elhelyezés lehetőségéről értesíteni fogjuk a lakosságot.
Ez nemcsak közös gazdasági érdekünk, hanem szükségességét a települési és tágabb lakókörnyezetünk környezetvédelmi érdeke is alátámasztja.
Az állam és Önkormányzatunk jelentős erőfeszítéseket tesz a környezettudatos és gazdaságilag is ésszerű közszolgáltatás megszervezése érdekében. Ehhez kérjük a lakosság segítő közreműködését is!
Szebellédi Zoltán
polgármester
Adófizetést biztosító csekkek hivatalban történő kitöltésének lehetősége
Több észrevétel érkezett Önkormányzatunkhoz, hogy a lakosság számára kivetett adónemek kapcsán, azok megfizetésére szolgáló készpénz átutalási megbízások (csekkek) kitöltése megkönnyítené a kötelezettség teljesítését elsősorban idős az adminisztrációval nehezen boldoguló lakók számára.
A kivetés során keletkező okirat mellé a fizetés lehetővé tétele érdekében a kiküldött küldeményben készpénz átutalási megbízást is mellékelünk. A csekkek gépi kitöltésére az adatbázist kezelő program egyik alkalmazásában nyílik lehetőség az erre a célra szolgáló speciális kapcsolású csekkszalag és hasonlóan speciális nyomtató használatával. Ezen nyomtatóeszköz nem áll önkormányzatunk rendelkezésére. A nyomtatástechnika hiányosságai miatt sok rontott csekk keletkezik. A csekkek beszerzése jelentős anyagi ráfordítást igényel.
Az adókötelezettség teljesítésére folyószámlán beszedési megbízással vagy átutalással is nyílik lehetőség. Átutalás esetén a csekk mellékelése feleslegessé válik. A féléves kötelezettség teljesítésére kiküldött kitöltött csekk esetén nem nyílna alkalom az adózó számára az egész évi összeg befizetésére, mivel a második félév kapcsán újabb csekket küldünk ki. Ezt csak a saját kezű kitöltéssel tudja megtenni.
Lehetőség nyílik esetlegesen kézi kitöltésre is azonban a nyomtatás, borítékolás jelenetős humánerőforrást igényel tekintettel arra is, hogy az adatbázis beszerzése és a jogszabályban a kézhezvételre biztosított idő között nagyon kevés idő marad a munka elvégzésére.
Természetesen személyes vagy egyéb kommunikációs csatornán eljuttatott megkeresésre munkatársaink biztosítják a csekkek hivatalban történő kitöltését az eddigi gyakorlatnak megfelelően.
Amennyiben lehetőségünk nyílik a gépi nyomtatás ésszerű technikai megoldására, abban az esetben természetesen alkalmazni fogjuk az adókötelezettség teljesítésének megkönnyítése érdekében.
Pályázati lehetőség mikro- és középvállalkozások számára
Megjelent a GINOP 1.2.2-15 – „Mikro-, kis- és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása” című pályázati felhívás.
A pályázat keretében lehetőség van új eszközök beszerzésére, valamint az új eszköz működtetéséhez szükséges infrastrukturális és ingatlan beruházásra is. (Az új eszközbeszerzéshez kapcsolódó költségeknek legalább a projekt összköltségének 50%-át el kell érniük.)
A Pályázat keretében a 27/2013 (II.12.) Korm. rendelet alapján szabad vállalkozási zónának minősülő településen megvalósuló fejlesztések támogathatók.
Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 5.000.000 Ft, maximum 50.000.000 Ft. Az egy teljes (365 napos), lezárt üzleti évvel nem rendelkező vállalkozások esetén az igényelhető támogatás összege legfeljebb 10.000.000 Ft lehet.
A támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 50%-a, de legfeljebb a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 25. §-a szerint meghatározott mérték az alábbiak szerint:
- az Észak-Magyarország, az Észak-Alföld, a Dél-Alföld, a Dél-Dunántúl régiókban megvalósuló projektek esetében a mikro-, kis- és középvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 50%-a;
- a Közép-Dunántúl régióban megvalósuló projektek esetében a mikro-és kisvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 50%-a, középvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 45%-a;
- a Nyugat-Dunántúl régióban megvalósuló projektek esetében a mikro-és kisvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 45%-a, középvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 35%-a.
A fentiektől eltérően a Felhívás 1. számú mellékletében foglalt TEÁOR szám besorolás szerinti feldolgozóipari tevékenység fejlesztését célzó, és a Felhívás 5. számú szakmai mellékletében szereplő szabad vállalkozási zónában megvalósuló projekt esetén, amennyiben a projekt elszámolható összköltsége nem haladja meg az 55.000.000 Ft-ot, akkor az összes elszámolható költség maximum 70%-a ítélhető meg, de legfeljebb a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 25. §-a szerint meghatározott mérték az alábbiak szerint:
- az Észak-Magyarország, az Észak-Alföld, a Dél-Alföld, a Dél-Dunántúl régiókban megvalósuló projektek esetében a mikro- és kisvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 70%-a; középvállalkozások esetében maximum 60%-a,
- a Közép-Dunántúl régióban megvalósuló projektek esetében a mikro-és kisvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 55%-a, középvállalkozások esetében a projekt összes elszámolható költségének maximum 45%-a.
A támogatási kérelmek benyújtása 2015. július 8-tól 2017. július 10-ig lehetséges.
Támogatható tevékenységek:
a) Új eszköz beszerzése – kötelező projektelem
b) Az anyagmozgatáshoz és/vagy raktározáshoz és/vagy csomagoláshoz kapcsolódó új eszköz beszerzése – önállóan nem támogatható projektelem
c) Az új eszköz működtetéséhez szükséges infrastrukturális és ingatlan beruházás – önállóan nem támogatható projektelem
d) Információs technológia-fejlesztés: kizárólag az új berendezéshez kapcsolódó új informatikai eszközök és szoftverek – önállóan nem támogatható projektelem
e) Online megjelenés: domain név regisztráció és hozzá tartozó webtárhely, honlapkészítés – önállóan nem támogatható projektelem
f) Az új eszköz beszerzéséhez kapcsolódó gyártási licenc, gyártási know-how beszerzések – önállóan nem támogatható projektelem
Bővebb információ az alábbi elérhetőségeken kérhető: Blascsák Szilvia +36/30/477-53-75, info@tenderassistance.hu
Szünetel a Hivatal ügyfélfogadása
TISZTELT LAKOSSÁG!
EZÚTON TÁJÉKOZTATJUK ÖNÖKET, HOGY A KÖZTISZTVISELŐI NAP MIATT 2015. JÚLIUS 1-JE (SZERDA) MUNKASZÜNETI NAP. EZEN A NAPON A POLGÁRMESTERI HIVATAL ÜGYFÉLFOGADÁSA SZÜNETEL.
MEGÉRTÉSÜKET KÖSZÖNJÜK!
Kitüntetésre jelölési lehetőség
Ezúton tájékoztatjuk a tisztelt lakosságot, hogy a díszpolgári cím, valamint az „Újkígyósért” kitüntetés alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 12/2012. (IV. 24.) számú önkormányzati rendelet alapján idén is lehetőség nyílik a díszpolgári cím és – legfeljebb kettő – „Újkígyósért” kitüntetés odaítélésére. Az elismerések adományozására a Képviselő-testület tagjai, a bizottságok tagjai, illetve az újkígyósi polgárok – a 4/1992. (XI. 21.) önkormányzati rendelet népi kezdeményezésre vonatkozó szabályai szerint – írásban tehetnek javaslatot. A javaslatnak tartalmaznia kell az elismerésre javasolt személyi adatait, lakcímét, valamint az adományozás alapjául szolgáló tevékenység részletes ismertetését.
A lakosságnak idén is alkalma van arra, hogy a díszpolgári cím adományozására személyeket, illetve a kitüntetésre személyeket vagy szervezeteket javasoljon. Ajánlásaikat zárt borítékban, indoklással együtt 2015. július 8-ig adhatják le a polgármesteri titkárságon vagy bedobhatják a Hivatal ügyfélterében, az erre a célra elhelyezett gyűjtőládába.
Újkígyós Város Önkormányzata
Tájékoztató határszemléről
Ezúton tájékozatjuk tisztelt lakosságot, hogy a Békéscsabai Járási Hivatal Földhivatali Osztálya 2015. július 1-től 2015. október 15-ig tartó időszakban átfogó jellegű határszemlét tart Újkígyós településen.
A határszemle alapvető célja a termőföldek termőképességének fenntartása, a parlag- és az allergiát okozó parlagfüves területek csökkentése.
A határszemle alanyai: az ingatlan-nyilvántartásban bejegyzett tulajdonosok, tulajdonosi jogokat gyakorló szervek/vagyonkezelők, illetve a földhasználati nyilvántartásban bejegyzett földhasználók, igénybevevők.
A Földhivatali Osztály a határszemle keretében ellenőrzi a hasznosítási, mellékhasznosítási és ideiglenes hasznosítási kötelezettség (gyommentes állapotban tartás) betartását, a természetbeni állapot és az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett művelési ággal való egyezőséget, az ingatlan-nyilvántartás tárgyát képező épület, építmény feltüntetését, illetve megszüntetését (bontását), a mezőgazdasági területek megközelítését szolgáló dűlőutak, illetőleg a belvíz elvezetését szolgáló árkok, csatornák állapotát, felderíti az engedély nélküli más célú hasznosításokat.
A határszemle hatósági ellenőrzésnek minősül.