Hírek – Oldal 35 – Újkígyós város weboldala

Category: Hírek

TANÁCSOK VÁGÓHÍDI ÉS HÚSIPARI LÉTESÍTMÉNYEK ÜZEMELTETŐINEK KORONAVÍRUS JÁRVÁNY IDEJÉN

A koronavírus járvány okozta helyzetben kiemelten fontos hogy a vágóhidak, húsipari üzemek folyamatos működése az élelmiszer-ellátás biztonsága érdekében biztosított legyen.
Az élelmiszer-előállító létesítményekre, kiemelten a vágóhidakra és húsipari létesítményekre szigorú előírások vonatkoznak, melyek betartása és dolgozók általi betartatása kiemelten fontos a jelenlegi járványhelyzetben.

Dolgozók:
  • Csak egészséges emberek állhatnak munkába, ez vonatkozik az élőállattal és a vágott testekkel, húsokkal kapcsolatba kerülő – valamint a gépjárművel hússzállítást végző –dolgozókra is.
  • Amennyiben bármilyen megbetegedésre utaló jel – láz, köhögés, tüsszögés, orrfolyás, hasmenés – jelentkezik a munkavállalónál, orvoshoz kell fordulnia, az újbóli munkába állása csak orvosi igazolással történhet.
  • A dolgozónak folyamatosan tisztán, ápoltan kell a munkahelyén megjelenni.
  • A munkavégzéshez folyamatosan – napi gyakorisággal és szennyeződés esetén –tiszta munkaruhát és védőeszközöket kell biztosítani.
  • Dolgozó saját ruhát csak a munka/védőruhája alatt viselhet, és az nem lóghat ki a munkaruhája alól.
  • A munkát csak alapos kézmosást követően kezdheti meg.
  • Belépési pontokon, illetve minden munkaállomásnál kötelezően folyamatosan biztosítani kell a vállalkozónak a kézmosási és fertőtlenítési lehetőséget. Minden kézmosó helyen virucid hatású kézfertőtlenítőszer használata ajánlott.
  • Amennyiben szennyeződött a dolgozó keze, eszköze, ezeket kötelezően tisztítani, fertőtleníteni, szükség esetén a munkaruhát cserélni kell.
  • A WC-t és a dohányzó helyet csak ruhacserével lehet használni (pl. védőköpeny felvétele, vagy felső munkaruha levétele), előtte-utána el kell végezni a kézmosást, fertőtlenítést. A dolgozók oktatása során ezt ki kell hangsúlyozni.
  • Védőeszközöket a vállalkozás eljárásaiban lefektetettek szerint kell viselnie – járvány esetén is kötelező a szájmaszk viselése minden olyan üzemi területen, ahol fogyasztásra kész terméket kezelnek, továbbá javasolt gumikesztyű használatának elrendelése ezeken az üzemi területeken.
  • Meg kell határozni a szájmaszk és gumikesztyű, illetve egyéb védőeszköz cseréjének, vagy tisztításának/fertőtlenítésének idejét. Erre legalább szüneteket követően kerüljön sor.
  • Aki légúti betegség tüneteit észleli magán, az általános személyi higiéniai előírások alapján sem állhat munkába, ez most hatványozottan érvényes.
  • A higiéniai követelményekről kötelezően oktatást kell tartani. Az NNK által javasolt valamennyi ponttal a dolgozóknak tisztában kell lenniük, és azt fokozottan be kell tartaniuk (a dolgozók egészsége érdekében).
  • Alapelvárás, hogy a dolgozó csak egészséges állapotban jelenjen meg munkahelyén. Jelen helyzetben azonban az üzemeltetőnek is fokozottan monitoroznia szükséges a dolgozók egészségi állapotát (pl. ha szükségesnek ítéli, hőmérőzze a dolgozókat és a betegség gyanúja esetén intézkedjen), továbbá óvja őket a túlzott igénybevételtől és a túlterheltségtől.
  • A takarítást végző személyzetet is el kell látni védőeszközzel, valamint oktatásban kell részesíteni a felületek tisztításának, fertőtlenítésének fontosságáról, a fokozott fertőtlenítést igénylő területekről.
  • Ügyelni kell az árukiadásnál a fokozott higiéniára, a vágóhídi/ húsipari személyzet ne érintkezzen a gépjármű vezetőjével.

Dolgozói megbetegedés esetén:

  • Amennyiben egy vágóhídi dolgozónál munkavégzés közben betegség tünetei jelentkeznek, (hidegrázás, láz, erős köhögés, egyéb légzőszervi és mellkasi tünetek) a dolgozónak azonnal el kell hagynia a munkahelyét a felettese értesítése mellett, és fel kell vennie a kapcsolatot háziorvosával. Amennyiben erre nincs lehetőség, el kell különíteni egy zárt helyiségben, például egy irodahelyiségben, de legalább 2 méterre a többi embertől és mentőt kell hívni hozzá a szokásos eljárásrendnek megfelelően.
  • Amennyiben az üzem dolgozójánál felmerül a koronavírus fertőzés NNK eljárásrend szerinti gyanúja, akkor az üzemben tartónak követnie kell a népegészségügyi hatóság utasításait
  • A vágóhidak leállása, bezárása nem ajánlott. Azok az emberek, akik nem voltak kontaktusban az újfajta koronavírusban szenvedő betegekkel továbbra is folytathatják a munkavégzést.

Járvány esetén javasolt további eljárások:

  • Dolgozók hőmérsékletének mérése javasolt, mielőtt felvennék a munkát Az előállító létesítményekben a dolgozók munkaállomásai általában fix helyen vannak, de törekedni kell a javasolt legalább 1 méteres távolság biztosítására a dolgozók között.
  • Korlátozni kell a dolgozók számát az étkező, pihenő, valamint a dohányzásra kijelölt helyeken.
  • Kerülni kell a zsúfoltságot és nagy létszámú dolgozó jelenlétét a műszakváltásokkor, ezzel csökkenthető az esetleges keresztfertőzés az esetleges tünet nélküli hordozók esetében. Lehetőség szerint az egyes műszakok dolgozói ne találkozzanak egymással.

Környezet, berendezések, eszközök:

  • Ésszerű határok közt csökkenteni kell a személyes kontaktust a más helyről érkezőkkel, a rakodásokat úgy kell szervezni, hogy az ilyen kontaktusból származó fertőzésveszély minimálisra csökkenjen.
  • Fokozottan kell ügyelni a létesítmény tisztaságára, elegendő számban és mennyiségben rendelkezésre kell állnia vírusölő hatású (virucid) kézfertőtlenítő-szernek, valamint szintén virucid hatású mosogatószernek, felület-fertőtlenítőszernek és takarítószernek.
  • Fokozottan tisztán kell tartani a gyakran érintett felületeket, a szállítóeszközöket és a rakodótereket.
  • A környezet, berendezések, eszközök tisztításához virucid hatású mosogatószert, felület-fertőtlenítőszert és takarítószert kell alkalmazni.
  • A fertőtlenítőszereket minden esetben a gyártó által magyar nyelven feltüntetett használati utasítás szerint, megfelelő koncentrációban és megfelelő behatási idővel kell felhasználni.

Beszállítók:

  • A járványhelyzet miatt előfordulhat, hogy a vágóhidaknak megnövekedett kapacitással vagy munkaerő átcsoportosítással kell működniük. Az átcsoportosítás során a fenti követelményeket be kell tartani és fokozottan ellenőrizni, kiemelten a kézmosást fertőtlenítést, védőeszközök cseréjét, mivel az átcsoportosított dolgozók jellemzően nem rendelkeznek megfelelő helyismerettel.
  • A megnövelt kapacitást minden esetben egyeztetni kell az illetékes engedélyező hatósággal.
  • Az új partnerek esetében mindenképp ellenőrizzék, hogy rendelkezik-e FELIR azonosító számmal. Ez az alábbi linken megnézhető: https://portal.nebih.gov.hu/felir-kereso
  • Továbbra is kiemelten fontos a termékek nyomonkövethetőségének biztosítása és az állatvédelmi előírások betartása.

Forrás: Nemzeti Élelmiszerbiztonsági Hivatal

Elérhetőségek

Központi telefonszám: +36 1 476 1100

Titkárság e-mail címe: tisztifoorvos@nnk.gov.hu

Az intézet levelezési címe: 1437 Budapest, Pf. 777

Az intézet címe: 1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.

 

 

TANÁCSOK ÉLELMISZER-HÁZHOZSZÁLLÍTÁST (ONLINE ÉRTÉKESÍTÉST) VÉGZŐ VÁLLALKOZÁSOKNAK KORONAVÍRUS JÁRVÁNY IDEJÉN

Az élelmiszerek házhozszállítása során is számos élelmiszerbiztonsági szabályra kell figyelemmel lenni. A jelenlegi járványhelyzetben sok vállalkozás dönt e szolgáltatási forma elindítása mellett, így összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat és indokolt speciális teendőket.

  • Élelmiszer kiszállítást csak az előírt feltételeket biztosítani képes, élelmiszer-forgalmazásra jogosult élelmiszer-vállalkozás végezhet.
  •  

  • Fontos fokozottan betartani valamennyi higiéniai előírást az élelmiszerek beszerzése, átvétele, raktározása, és különösen a megrendelt termékek összekészítése és kiszállítás során.
  • A készletek beszerzésekor figyelembe kell venni a tároló kapacitást, logisztikai lehetőségeket. Az élelmiszerek jellegének megfelelő hőmérsékletet a tárolás, szállítás során biztosítani kell.
  • Figyelemmel kell kísérni a készleten lévő élelmiszerek lejárati idejét, lejárt fogyaszthatósági vagy minőségmegőrzési idejű termék nem szállítható ki.

Szállítás:

  • Az élelmiszerek kiszállítása során azok jellegének megfelelő, illetve a gyártó által meghatározott hőmérsékletet kell biztosítani.
  • A szállítási útvonal és idő kockázati tényezőt jelenthet, így az útvonal tervezésekor törekedni kell arra, hogy a szállítás minél rövidebb ideig tartson és annak során a lehető legkevesebbszer nyissák ki a jármű rakterének ajtaját.
  • Az élelmiszerek átadása-átvétele során fokozott figyelmet kell fordítani a közvetlen érintkezés elkerülésére a szállító és a vásárló között. Amennyiben a szállító nem találkozik a fogyasztóval, az élelmiszert lehetőleg plusz zacskóban, kilincsre akasztva hagyja a megbeszélt helyszínen.
  • A fogyasztó kérésére a nem jelölt termékek esetén megfelelő tájékoztatást kell adni, az élelmiszer összetételére, jellegére, származására vonatkozóan.
  • A szállító jármű rakterének fertőtlenítőszeres tisztítását rendszeresen el kell végezni. A rakodást és a szállítást végző dolgozókat el kell látni megfelelő védőfelszereléssel (szájmaszk, kesztyű, védőöltözet).
  • A jármű rakterébe annyi áru tehető, amely még áttekinthetők. Összezsúfolás esetén a szállítási hőmérséklet már nem biztosítható, illetve a megfelelő rendelt áru kiválogatása indokolatlanul meghosszabbítja a raktér ajtajának nyitva tartását, és a szállítási időt.
  • A megnövekedett igényekre való tekintettel, az áruházak egyes termékek esetében limitálhatják az egy vásárlás alkalmával kiszállítható mennyiséget.

Szállítójármű:

  • Az élelmiszer kiszállítása kizárólag szemmel láthatóan tiszta rakterű járművel (beleértve a motorkerékpárt, személygépkocsit) történhet, hűtést igénylő élelmiszerek szállítása esetén a megfelelő hőmérséklet biztosítására alkalmas hűtőtáskában, ládában.
  • A fogyasztótól származó göngyölegeket a raktérbe helyezni tilos!

Szállítók (futárok):

  • Az ételek kiszállításában csak olyan személy vehet részt, aki egészséges, valamint a vele egy háztartásban élő sem mutat fertőzésre gyanús tüneteket.A futárok számára virucid hatásspektrummal rendelkező, min. 60% alkoholtartalmú kézfertőtlenítő szer biztosítása szükséges, melyet kötelesek rendszeresen használni.

Vásárlók:

  • Minden vásárlótól elvárható a felelősségteljes magatartás.
  • Az önkéntes izolációban élő vásárlók lehetőleg a rendelés leadásakor „megjegyzésben” jelezzék a szolgáltatónak az izoláció tényét, hogy a kiszállítás megfelelő időpontját, körülményeit és lehető legbiztonságosabb módját szükség esetén előre egyeztethessék a megrendelővel.

Pénzkezelés:

  • A közvetlen érintkezés, ezzel pedig a fertőzés kockázatának minimalizálása érdekében, a megrendelőnek ajánlott előreutalással fizetnie.
  • A „készpénzkímélő” fizetés kizárólagossá tehető, de erről a vásárlást megelőzően tájékoztatni kell a vásárlókat.

Forrás: Nemzeti Élelmiszerbiztonsági Hivatal

 

Elérhetőségek


Központi telefonszám: +36 1 476 1100

Titkárság e-mail címe: tisztifoorvos@nnk.gov.hu

Az intézet levelezési címe: 1437 Budapest, Pf. 777

Az intézet címe: 1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.

 

ÚJKÍGYÓSI ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL – INTÉZKEDÉSEK A VÉSZHELYZETRE VALÓ TEKINTETTEL

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy az elrendelt vészhelyzetre való tekintettel az Újkígyósi Közös Önkormányzati Hivatalban a köztisztviselők tekintetében otthoni munkavégzés került elrendelésre.
Teljes mértékben megszüntetjük a személyes ügyfélfogadást, ennek hatására az ügyfelek ügyintézést kizárólag digitális úton, telefonon keresztül illetőleg a hivatal postaládájába bedobott írásbeli beadványokon kezdeményezhetnek.

 

E-mail: kommunikacio@ujkigyos.hu

A személyesen benyújtott beadványokon mindenképp tüntessék fel telefonos elérhetőségüket melyen az illetékes ügyintéző megkeresi Önöket.

A központi telefonszámon hívásaikat minden hétköznapon 08.00-12.00 óra között tudjuk fogadni! (66) 256-100/126

Az egészség megőrzése érdekében kérjük a fenti információk elfogadását és az azokban foglaltak betartását!

Ismételten felhívjuk a Lakosság figyelmét, hogy amennyiben módjuk van rá maradjanak otthon, ennek hiányában kerüljék a másokkal történő személyes érintkezést!    

 

                                                                      Újkígyós Város Önkormányzata

BÉKÉSCSABAI JÁRÁSI HIVATAL ÁLLÁSLISTÁJA

A Békéscsabai Járási Hivatal 2020. március 24-én aktuális álláslistája az alábbi linkre kattintva olvashat.

Békéscsaba Járási Hivatal Álláslistája

 

DAREH tájékoztató

TÁJÉKOZTATÓ
 HULLADÉKUDVAROK NYITVA TARTÁSÁNAK ÁTMENETI SZÜNETELTETÉSE

A DAREH BÁZIS Nonprofit Zrt. a kialakult helyzetre való tekintettel 2020. március 23-tól (hétfő) határozatlan időre felfüggeszti a hulladékudvarok nyitva tartását.

Kérjük, hogy a hulladékudvaraink zárva tartása alatt hulladékot az udvar elé, a közterületre ne helyezzenek, mert az illegális hulladéklerakásnak minősül.

 

 

Megértésüket előre is köszönjük, az esetlegesen okozott kellemetlenségekért elnézésüket kérjük!

 

                                                            DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zrt.

 

ÜNNEPI HULLADÉKSZÁLLÍTÁSI REND

Az alábbi linkre, vagy a tovább gombra kattintva olvasható az ünnepi hulladékszállítási rend Újkígyóson.

Ünnepi hulladékszállítási rend Újkígyóson

 

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁS – TÁJÉKOZTATÓ

Elektronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató

 

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt fejlesztéseinek köszönhetően már az Önök számára is elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.

 

 

A https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó, telekadó, építményadó) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.

Az Elektronikus Fizetési szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.

KÖSZÖNET

KÖSZÖNET

Köszönet az orvosoknak és asszisztenseiknek, a gyógyszerészeknek és gyógyszertári dolgozóknak, a szociális ágban dolgozóknak, a rendőrségnek és a polgárőrségnek, a pékeknek, az élelmiszerbolti eladóknak és mindenkinek, aki nem maradhat otthon, mert válsághelyzetben is szükség van a munkájukra.
Köszönet a pedagógusoknak és gyerekeknek, hogy a megváltozott helyzethez ilyen gyorsan és rugalmasan igyekeznek alkalmazkodni.

Köszönet az idős generációnak, hogy türelemmel és megértéssel otthon marad és erre buzdítja minden kortársát.

Köszönetet mondok az önkormányzati dolgozóimnak, hogy érezve a felelősséget, körültekintően végzik munkájukat.

Köszönet mindenkinek, aki megérti az üzenetet és otthon marad.

És köszönet a szülőknek, akik mindennek a terhét a leginkább viselik:

–       dolgoznak (mert orvosok, asszisztensek, szociális gondozók, élelmiszerbolti eladók és a többi, vagy ha nem, hát home officeban);

–       ellátják a háztartást;

–       figyelik a Krétát, a Classroomot, tanulnak a gyerekekkel, közben ügyelnek, hogy mozogjon is;

–       ellátják idős hozzátartozóikat, Meggyőzik őket, hogy márpedig maradjanak otthon;

–       sorban állnak gyógyszerért,

–       egyszóval mindent megoldanak.

S törekszenek mindezt nyugalommal, szeretettel, biztonságot sugározva tenni, hogy a felnövekvő generációnak jó példát mutassanak arra, hogy hogyan is kell vészhelyzetben cselekedni.

Botyánszki Pál László
polgármester

Értük, Önökért, Értetek szóljon a dal!

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZG8GXkEgq04

 

ÖN IS TEHET A JÁRVÁNY MEGFÉKEZÉSÉÉRT ÉS AZ IDŐSEK VÉDELMÉÉRT! OSSZA MEG, NYOMTASSA KI!

 

Ha összefogunk, sokat tehetünk a járvány megfékezéséért és az idősek védelméért.  Kérjük, hogy segítse az idősek számára szóló felhívás megosztását a közösségi médiában, vagy akár az itt letölthető plakát kihelyezését a saját környezetében, a lépcsőházban, a bejárati kapukon! Vigyázzunk egymásra!

 

Letölthető, nyomtatható – A/4-ES PLAKÁT

Letölthető, nyomtatható – A/3-AS PLAKÁT

Megszakítás