Segítségnyújtási protokoll – Újkígyós – 2020
A házi segítségnyújtást az Ezüstág Gondozási Központ végzi. Elérhetőség:
Ezüstág Gondozási Központ
5661 Újkígyós, Arany J. u. 45.
66/254-653 (munkanapokon 8.00-16.00)
gondozasikozpont@ujkigyos.hu
A tovább gombra kattintva teljes részletességgel olvasható az intézményvezető – Vida Klára – által készített segítségnyújtási protokoll. A dokumentum pdf formában is letölthető.
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUM
Segítségnyújtási protokoll
Újkígyós
2020
Készítette: Vida Klára
intézményvezető
Bevezetés
Újkígyós Város Képviselő-testülete által fenntartott „Ezüstág Gondozási Központ” önálló intézmény, mely gyermekjóléti, szociális alap- és szakellátást biztosít Újkígyós, Telekgerendás, Csabaszabadi települések lakosai számára, továbbá az átlagot jóval meghaladó ápolást-gondozást nyújtó idősek otthonában a napi 4 órán túli gondozást igénylő ellátottak részére tartós bentlakást.
Az intézmény által ellátott feladatok törvény által meghatározott elemeinek biztosítása:
– alapellátások (szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, idősek és demens személyek nappali ellátása) esetében Újkígyós település működési területén,
ezen felül:
– családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatást Újkígyós városon kívül: Telekgerendás és Csabaszabadi működési területén,
– szakellátás (idősek ápoló-gondozó bentlakásos elhelyezése) esetén Magyarország egész területén.
2020. január 30-án az Egészségügyi Világszervezet (WHO) az új koronavírust okozta járványt nemzetközi horderejű közegészségügyi – járványügyi szükséghelyzetté nyilvánította.
2020. március 8-tól az Országos Tisztifőorvos látogatási tilalmat rendelt el a Magyarország területén működő összes fekvőbeteg-ellátó és bentlakásos szolgáltatást nyújtó szociális intézményben.
A látogatási tilalom célja az ellátottak védelme, megóvása a járványveszélytől.
Eddigi ismereteink szerint magasabb kockázat áll fenn a COVID-19 súlyosabb kórlefolyására a következő személyeknél:
Idősebbek
Súlyos betegség kockázata magas 50 és 60 év között, illetve az idősebb személyeknél. Az idős betegcsoportok magasabb kockázattal bírnak a COVID-19 vírus okozta súlyosabb megbetegedésre, tekintve, hogy az ő immunrendszerük kevésbé jól reagál egy fertőzésre. A nem specifikus betegségtünetek, mint például láz, a legyengült immunrendszerük végett kevésbé jellemzőek, vagy akár hiányozhatnak is, feltehetőleg ezen betegek később fordulnak orvoshoz.
Krónikus betegséggel élők
A különböző alapbetegségek, mint például szív-érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, légzőszervi megbetegedések, rosszindulatú daganatos megbetegedések, máj és-vesebetegségek, kórtól függetlenül, súlyosbíthatják a kórlefolyást.
Idős embereknél a fennálló fent említett alapbetegségek és az idős kor együttesen magasabb kockázatnak számít, mintha csak egy tényező (életkorkor vagy alapbetegség) lenne jelen. Multimorbid betegeknél a kockázat még magasabban, mintha csak egy alapbetegség állna fel.
Immunszupprimált betegeknél (pl.: immundeficiencia miatt, immunrendszert elnyomó gyógyszeres kezelések, mint pl. szteroid, kemoterápia) szintén magasabb a kockázat.
Még nem kellően ismert, hogy a fenti kockázati tényezők más életkörülményekkel történő kombinációja milyen magas kockázatot jelent a betegség súlyosságát tekintve.
Újkígyós Város Önkormányzata 2020. március 16-án Helyi Operatív Törzs megbeszélést hívott össze, ahol megjelentek a település különböző intézményeinek képviselői.
A legveszélyeztetettebb célcsoport a szociális ellátórendszer már meglévő, vagy leendő lakosait érinti, ezért az Ezüstág Gondozási Központ feladatellátása alatt az alábbi jogszabályi és egyéni döntés alapján meghatározott intézkedéseket hozták meg a település lakosai számára.
Alapszolgáltatásra vonatkozó szabályok:
„A Kormány a 40/2020. (III.11.) Korm. rendeletével az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményeinek elhárítására, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett ki. … „
A Korm. rendelet előírja, hogy:
„Minden ellátási forma esetében szükséges:
A szolgálató
-
folyamatosan tájékozódjon a megelőzéshez kapcsolódóan közzétett információkról,…
-
a hozott intézkedésekről informálja az ellátottakat és a dolgozókat,
-
a felmerülő kérdésekre adjon választ,
-
minden információt adjon át arról, hogy mit tehetnek az ellátottak és a dolgozók maguk és a környezetük érdekében.
A munkatársak fokozottan figyeljék az ellátást igénybevevők esetében a tünetek megjelenését és haladéktalanul legyenek az ellátást igénybevevő segítségére a háziorvossal történő telefonos kapcsolatfelvételben.
A szolgáltatást igénybevevő személyek figyelmét fel kell hívni, hogy a vészhelyzet időtartama alatt lehetőség szerint ne hagyják el saját otthonukat, a személyes találkozásokat minimalizálják az ellátásukat segítő hozzátartozókra, segítő szakemberekre és a rokonokkal, ismerősökkel való kapcsolattartást elsősorban telefonon és elektronikus úton valósítsák meg.
Minden alapszolgáltatás esetében szükséges az ellátottakkal való rendszeres telefonos kapcsolatfelvétel és helyzetükről, állapotukról való érdeklődés, valamint a szükséges segítségnyújtás felajánlása. …”
„Az alapszolgálatások igénybevételéhez szükséges ellátotti dokumentáció (szakvélemények orvosi papírok, stb.) bekérésétől el lehet tekinteni, a jogosultság vizsgálatát (pl. gondozási szükséglet vizsgálata) nem kell elvégezni a vészhelyzet ideje alatt. A vészhelyzet visszavonását követően – amennyiben az ellátott a továbbiakban igényli az ellátást- a dokumentumokat be kell szerezni, és a jogosultság vizsgálatot le kell folytatni. … „
„Idősek ellátása területén:
A 65 éves vagy annál idősebb igénybevevőt telefonon nyilatkoztatni kell arról, hogy a veszélyhelyzet idején igényli-e továbbra is az ellátást, vagy annak igénybevételét elutasítja a veszélyhelyzet idejére. A nyilatkozatot dokumentálni kell.
Az idősebb korosztály a koronavírus kiemelt rizikócsoportját képviseli, így elengedhetetlen a prevenciós intézkedések fokozott betartása az idősek ellátását végző szociális szolgáltatások esetében. A szolgáltatók/intézmények csökkentsék minimálisra, lehetőség szerint szüntessék meg a székhelyen és telephelyen (a továbbiakban: székhelyen) a személyes kontaktussal járó ügyfélforgalmat. A szolgáltatást igénybevevő személyekkel kapcsolatos ügyintézését telefonos, illetve elektronikus úton történő ügyintézéssel kell kiváltani.
Javasolt továbbá:
-
a Bejáratnál felhívás kihelyezése szükséges az ügyfélszolgálat telefonos vagy elektronizált módjáról,
-
A szolgálató jelöljön ki legalább egy munkatársat az ügyfélszolgálati feladatokra.
-
A székhelyen történő, elkerülhetetlen személyes ügyfélfogadás helyét lehetőség szerint úgy kell kialakítani, hogy:
-
a dolgozó és az igénybevevő közötti távolság az ügyintézési idő alatt a 1,5 m-t meghaladja,
-
az igénybevevő számára a székhelyre történő belépéskor biztosítson a szolgálató/intézmény felügyelt vagy irányított kézmosási, kézfertőtlenítési lehetőséget,
-
több ügyfélesetén az egyes ügyfelek az épületen kívül várakozzanak,
-
az igénybevevő távozását követően az ügyfélszolgálati iroda/helyiség fertőtlenítését és alapos szellőztetését biztosítani kell.
Étkeztetés:
A helyben fogyasztást és az étel elvitelének lehetőségét meg kell szüntetni. A napi egyszeri meleg étel biztosítását minden esetben kiszállítással kell megvalósítani, lehetőség szerint egyszer használatos edényekben. Többször használatos eszközök fertőtlenítéséről a szolgáltatónak kell gondoskodnia.
Házi segítségnyújtás:
A szolgáltatást igénybe vevő személyek körében fel kell mérni, hogy kik azok a személyek, akik természetes támogató környezettel nem rendelkeznek, ellátásuk kizárólag a szociális szolgáltatótól várható.
A gondozó:
-
a házi segítségnyújtás biztosítása során az igénybevevő ellátását megelőzően védőfelszerelés felvétele kötelező (pl. gumikesztyű) az országos tisztifőorvos által meghatározottak szerint.
-
A munkafolyamatok elvégzését követően vegye le a védőruházatot és fertőtlenítse a kezét az országos tisztifőorvos által meghatározottak szerint, továbbá naponta többször fertőtlenítse a használati tárgyait (pl. telefon, lakáskulcs).
-
A gyógyszerkiváltás folyamata a vészhelyzet kihirdetése miatt egyszerűbbé vált. A patikák a gyógyszer kiadását felírási igazolás és meghatalmazás nélkül teljesítik azon személy részére, aki közli a betek Társadalombiztosítási Adóazonosító Jelét (TAJ), és saját személyazonosító adatait is hitelt érdemlően igazolja. …”
A szolgáltató:
-
Bevásárlás esetén javasolt azt úgy szervezni, hogy minél kevesebb helyről kerüljön sor a beszerzésre, csökkentve ezzel az érintkezések számát.
-
Végezzen kockázatelemzést a tekintetben, hogy mely tevékenységek (pl. ablaktisztítás) maradhatnak el a szolgáltatásnyújtás során, és mely tevékenységekre kell fokozottabb figyelmet fordítani (pl. egészségügyben dolgozó hozzátartozók kiesése miatt jelentkező többletfeladatok).
-
Alakítsa ki az egészségügyi alapellátással történő elektronikus kapcsolattartást.
-
Biztosítson fertőtlenítő szereket (hordozható kézfertőtlenítőszer, fertőtlenítő törlőkendő) és védőfelszerelést a gondozók számára.
-
Gondoskodjon a védőfelszerelés tisztaságáról, fertőtlenítéséről.”
„Család és gyermekjóléti szolgáltatás:
A család- és gyermekjóléti szolgáltatás esetében szükséges az ellátottakról való rendszeres telefonos, elektronikus kapcsolatfelvétel és helyzetükről, állapotukról való érdeklődés, valamint a szükséges segítségnyújtás felajánlása. … „
„ Az intézményekben az ügyfélfogadást meg kell szervezni, de elsődlegesen a telefonos, elektronikus kapcsolattartást formái alkalmazandók.
Folyamatosan tájékoztatást kell nyújtani, hogy az intézmények milyen címen és ügyfélfogadási rend szerint fogadják az ügyfeleket, illetve az egyes szolgáltatások miképpen érhetők el a lakosság számára. Szükséges felhívni a lakosság és az ügyfelek figyelmét, hogy csak halaszthatatlan okokból jelenjenek meg személyesen a szolgáltatónál, és lehetőség szerint egyeztessenek időpontot telefonon, vagy elektronikus üzenetben tegyék fel kérdéseiket. Mindenképp szükséges több elérési mód felajánlása a szolgáltatók részéről (pl.: telefon, elektronikus cím … stb.)
A gyermekek veszélyeztetettségével, valamint az egyének és családok krízishelyzetével kapcsolatos jelzéseket fogadni kell. A jelzőrendszeri tagok a jelzéseket lehetőség szerint elektronikus formában, vagy telefonon továbbítsák.
A jelzéssel érintett egyénekkel, családokkal elektronikus formában vagy telefonon kell felvenni a kapcsolatot. Minden olyan információ beszerzése telefonon és/vagy elektronikus úton szükséges a társágazatoktól (védőnő, óvoda, iskola, háziorvos), melynek révén a munkatárs mérlegelni tudja a jelzett probléma súlyosságát. Amennyiben a munkatárs úgy ítéli meg, hogy a család személyes felkeresése nélkülözhetetlen, akkor kerülhet arra sor.
A fentieken túl családlátogatásokra csak krízishelyzet, súlyos veszélyeztetettség, vagy hatósági megkeresés esetén kerüljön sor.
Környezettanulmányt az azonnal és soronkívüliséget igénylő ügyfeleknél, az ideiglenes hatályú elhelyezés esetén, a nevelésbe vétel, a gyám- és gondnokrendelésnél el kell készíteni.
A családot az otthonában látogató munkatárs számára védőeszközök (pl.: gumikesztyű) biztosítása szükséges.
A telefonos és személyes megkeresések során szükséges minden esetben a szolgáltatásokkal kapcsolatos tájékoztatás nyújtása.
Az intézményben tartózkodó ügyfelek számát javasoljuk korlátozni, oly módon, hogy az ügyfelek közötti kapcsolat minimálisra korlátozódjon. Minden ügyfelet kötelezzenek az intézménybe való belépéskor a kézfertőtlenítésre. Az ügyfélfogadást olyan helyen biztosítsák, ahol a szellőztetés folyamatosan megoldódott. Az ügyfél távozása után minden esetben a szoba fertőtlenítését el kell végezni, addig újabb ügyfelet fogadni nem lehet.
Tekintettel arra, hogy a veszélyhelyzetben az ügyfelekkel való személyes találkozások számát korlátozni szükséges, ezért a szociális segítő munkában részesülők esetében a cselekvési tervekben és az intézkedési tervekben a személyes találkozás helyett a telefonos és elektronikus kapcsolattartásra térjenek át, és ez kerüljön rögzítésre a cselekvési tervekben. A vészhelyzetre való tekintettel, a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatókkal, valamint a társ ágazatokkal (védőnő, háziorvos) való együttműködésre kiemelt figyelmet kell fordítani.
A járványügyi helyzet tekintetében a szociális szakemberek mindegyikének kiemelt feladata minden személy, különösen a rászoruló személyek (idősek, otthonukban élő betegek, fogyatékos személyek) és a gyermeket nevelő családok támogatása, számukra a segítségnyújtás felajánlása. Segíteni kell az ügyfeleket annak tudatosításában, hogy a járványügyi helyzettel összefüggő kockázatokat hogyan tudják csökkenteni. Kiemelten nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a munkatársak tájékozódjanak az ellátási területükön élő rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülők, hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, veszélyeztetett gyermekek étkeztetésének biztosításáról és tanulmányaik teljesítéséről. Továbbá az önkormányzattal együttműködve részt szükséges vállalni a gyermekek étkeztetésének megszervezésében, a gyermekek tanulmányi feltételei biztosításának megszervezésében. Tájékozódni szükséges az idős és rászoruló személyek hollétéről, igényeiről, a támogatási lehetőségekről, továbbá az önkormányzattal együttműködve részt kell vállalni az otthonukban maradó idős emberek segítésében.”
Az idősek ápoló-gondozó otthonára vonatkozó szabályokat az Ezüstág Gondozási Központ Izolációs terve tartalmazza.
Lakosság védelme
2020. március 8-tól az Országos Tisztifőorvos látogatási tilalmat rendelt el a Magyarország területén működő összes fekvőbeteg-ellátó és bentlakásos szolgáltatást nyújtó szociális intézményben.
Ez a tilalom az Ezüstág Gondozási Központ székhelyén (5661 Újkígyós, Petőfi u. 26-28. azonnal bevezetésre került.
A Nemzeti Népegészségügyi Központ 2020. március 17. napjától a Magyarország területén működő összes szakosított ellátást nyújtó szociális intézményére a kijárási tilalmon kívül azonnali felvételi zárlatot rendelt el.
A lakosság védelme érdekében az Ezüstág Gondozási Központ telephelyén (5661 Újkígyós, Arany J. u. 45.) az idős és demens nappali ellátást a korona vírus miatt
2020. március 17. napjától visszavonásig szünetelteti.
A szociális étkeztetés és a házi segítségnyújtás szolgáltatása továbbra is folyamatos.
Új igénylés és egyéb felmerülő problémák esetén az alábbi elérhetőségeken tud segítséget kérni:
munkanapokon 8.00-16.00 között
66/254-653
telefonszámon vagy a
gondozasikozpont@ujkigyos.hu e-mail címen.
A lakosság védelme érdekében az Ezüstág Gondozási Központ telephelyén (5661 Újkígyós, Arany J. u. 45.) a családsegítés és gyermekjóléti alapellátás ügyfelek részére nyitvaálló helyisége a koronavírus miatt
2020. március 17. napjától visszavonásig szünetel.
Az ügyintézés lehetőségét a szolgálat az alábbi elérhetőségeken biztosítja:
munkanapokon 8.00-16.00 között
30/383-5451
30/225-0297
telefonszámokon vagy a
gyermekjolet@ujkigyos.hu e-mail címen.
Továbbá az idős emberek megsegítése érdekében az alábbi felhívást tettük közzé a településen élők számára:
„FELHÍVÁS AZ IDŐS EMBEREK MEGSEGÍTÉSE ÉRDEKÉBEN!
A koronavírus járvány az idősebb korosztályra a legveszélyesebb.
Közös felelősségünk idős szüleink, nagyszüleink, szomszédaink és ismerőseink megóvása!
Kérünk minden idős, 70 év feletti újkígyósi lakost, ha nem feltétlenül szükséges, ne menjen ki az utcára, maradjon otthon!
Kérjük, hogy azok a 70. életévüket betöltött lakosok, akiknek nincs hozzátartozójuk, és nem ellátottak a házi segítségnyújtásban, de igényelnék Újkígyós Város Önkormányzat és az Ezüstág Gondozási Központ segítségét, szíveskedjenek szándékukat jelezni az alábbi elérhetőségeken:
munkanapokon, 8.00-16.00 között
a 66/254-653 telefonszámon, vagy
a gondozasikozpont@ujkigyos.hu e-mail címen.
Az önkormányzati segítség az idős személyek által igényelt és kifizetett:
– heti 2 alkalommal élelmiszer és tisztítószer,
– heti 1 alkalommal gyógyszer beszerzését és kiszállítását,
– hétköznapokon térítés ellenében ebéd kiszállítását jelenti.
Kérünk, minden újkígyósi lakost, ha tudomása van olyan idős személyről, akinek vélhetően nincs hozzátartozója, segítse munkánkat annyiban, hogy bekopog, rákérdez és segíti önkéntes munkában az idős ember védelmét.”
Fontosnak tartjuk, hogy a családtagok is jobban figyeljenek idős hozzátartozóikra. Segíthetik őket bevásárlással, vagy a szokásos gyógyszereik beszerzésével.
Minden lakosnak felhívtuk a figyelmét arra, hogy ha valamely családtag korábban fertőzött területen járt, most lehetőség szerint kerülje az érintkezést idősebb szüleivel, nagyszüleivel!
Dolgozók és kliensek, ügyfelek védelme
„A fertőzések elleni védelem két fontos alapelvre épül:
-
fertőzések átadását lehetővé tévő személyes kontaktusok redukálása az elérhető legalacsonyabb szintre
-
vírus elpusztítása személyi higiéné fokozásával és környezeti fertőtlenítéssel
A védelem szempontjából fontos, hogy 100% biztonság nem érhető el, de a kockázati tényezők lehetőség szerinti, szisztematikus felderítés és kezelése jelentősen növeli a biztonságot, a járvány terjedése ellen minden intézkedésnek lehet értelme és jelentősége. Ha valamely intézkedés az intézményi infrastruktúra, a személyi feltételek elégtelensége vagy a feladatellátás jellege miatt nem kivitelezhető, más intézkedésekkel a kockázat akkor is érdemben csökkenthető!
A szolgáltatással kapcsolatos döntéseket hiteles tényekre alapozzuk, mérlegeljünk, gondolkodjunk racionálisan, kerüljük a pánikot! Mind a munkatársak felé, mind a kliensek felé folyamatosan adjunk tájékoztatást az aktuális helyzetről és a szolgáltatást érintő változásokról.
A személyes kontaktusok csökkentése minden személyes interakció csökkentését igényli. A potenciális fertőző kapcsolatok a következők:
-
Szociális segítő és kliens között (gondozási, ügyfélfogadási folyamat)
-
Szociális segítő és szociális segítő között (intézményen belüli interakció)
-
Kliens és kliens között (pl. intézményen belüli ellátás során)
-
Kliens és külső fél között (család, külső helyszíni esemény során)
-
Szociális segítő és külső fél között (család, munkán kívüli kapcsolatos és tevékenységek)
A fertőzés elleni védelemben minden interakciós utat felül kell vizsgálni és lehetőség szerint le kell csökkenteni. A szociális ágazatban nagyságrendileg 100 ezer szakdolgozó és több százezer kliens kapcsolódik össze (a kliensek jelentős része kiemelt kockázati besorolású és a dolgozók egy jelentős része is), a fertőzés kockázata magasnak mondható.
Az egészségügyi ellátórendszerben életbe lépett a gyakorlat, hogy az ellátásokat, szolgáltatásokat az elérhető szükséges minimumra csökkentik, ez a szociális ellátások esetén is követendő példa. További fontos intézkedés, hogy a kiemelt kockázati csoportba sorolható dolgozókat (65 év feletti életkor, krónikus betegségben érintettség) a közvetlen ellátásból kivonják. Célszerű a szolgáltatások kapcsán kapcsolati térképet készíteni, ki, milyen típusú interakciókban érintett és azok milyen kockázati kategóriába sorolhatók (lényegében ez egy preventív kontaktus-felkutatás). A csoportos rendezvényeket lehetőleg ne tartsák meg az intézményekben.
A fertőtlenítés kapcsán az általános alapelvek a következők:
-
Lehetőség szerint a munkatársak kapjanak kézi fertőtlenítőt (szórófejes), szappant, esetleg fertőtlenítő törlőkendőt, ezt vigyék magukkal gondozás során. Ha a gondozás helyszínén nincs ilyen, akkor is tudják használni.
-
Egyéni eszközök szintjén naponta akár többször fertőtlenítendő: telefon, szemüveg (!), kulcscsomó, billentyűzetek, számítógép egere, tollak és egyéb olyan tárgyak, amiket gyakran és sokan érintenek meg.
-
Épületen belül a kliensfogadás kizárólag az arra szolgáló helységben történjen! A helységeket naponta több alkalommal takarítsák (fertőtlenítő felmosás), a fertőzés során fontos kontakt a kilincs, ennek áttörlését szintén érdemes gyakran elvégezni.
-
Az épület több pontján helyezzenek el az intézmények kézfertőtlenítő adagolót (célszerű ezeket a bejárati pontokhoz telepíteni).
-
A vizesblokkokban fertőtlenítő hatású szappant alkalmazzunk (elvileg ez lenne a kötelező alap esetben is, de sok helyen nem teljesül). A dolgozói és ügyfeles vizesblokk legyen elkülönítve.
-
Ha van munka- és védőruha, az olyan legyen, ami fertőtleníthető – ez mondjuk vagy fertőtlenítős letörlést vagy 60 fokon való mosást jelent.
-
Kerüljük a házilag “barkácsolt” fertőtlenítőszereket és maszkokat – erősen kétséges a védőhatásuk, hamis biztonságérzetet keltenek.
A munkafeltételek biztosítása a munkáltató feladata, kötelessége. Tekintettel arra, hogy több szolgáltatási formában eddig is az átlagnál magasabb volt a kontakt útján terjedő fertőzések kockázata (az egyszerű légúti fertőzésektől a TBC, hepatitis, esetleg akár MRSA), a szolgáltatást nyújtó intézményeknek eddig is biztosítania kellett a megfelelő, fertőtleníthető védőruházatot és a személyi higiénéhez szükséges eszközöket. Amennyiben ez nem történik meg, erre mindenképpen hívja fel a dolgozó a munkaadó figyelmét!
Betegséggel kapcsolatos intézkedések:
-
Betegség jeleit mutató klienssel közvetlen kontaktust ne teremtsünk, szólítsuk fel a háziorvossal való kapcsolatfelvételre, amennyiben erre nem hajlandó, értesítsük a népegészségügyi hatóságot!
-
Ha a kollégák közül felmerül a megbetegedés gyanúja vagy annak jelentős kockázata (érintkezett olyannal, aki megbetegedett vagy karanténba került, köhög, lázas, egyéb betegségtüneteket mutat) haladéktalanul jelezze a háziorvosának (telefonon!) és függessze fel a munkavégzést akkor is, ha nem érzékel tüneteket.
-
Ha van rá lehetőség, az intézmény vezesse be az érintés nélküli hőmérőzést, hogy a beteg személyek kiszűrése hatékonyabban történhessen.”
Az Ezüstág Gondozási Központ Idősek Otthona területére a korona vírus miatt kialakult közegészségügyi – járványügyi szükséghelyzet miatt csak egészségügyi személyek, szakemberek és az idősek otthonában dolgozó munkatársak léphetnek be!
Újkígyós, 2020. április 6.